UCHWAŁA
NR XVI/166/11
RADY MIEJSKIEJ WE WSCHOWIE
z dnia 29 grudnia
2011 roku
w sprawie: uchwalenia Uchwały
budżetowej Miasta i Gminy Wschowa na 2012
rok.
Na
podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10, art. 61 ust. 2 ustawy z
dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( tekst jednolity : Dz. U. z 2001r.
Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) i art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237,
art. 239, art. 258, art. 264 ust. 3, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o
finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz.
1240 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1
Ustala się dochody budżetu w kwocie 61 828 903,00 zł. - zgodnie z
załącznikiem Nr 1 do uchwały
z
tego:
1. Dochody bieżące w kwocie 52 131 776,00 zł.
2. Dochody majątkowe w kwocie 9 697 127,00
zł.
§ 2
1.
Ustala się wydatki budżetu w kwocie 63 717 135,00
zł. - zgodnie z załącznikiem
Nr 2 do
uchwały.
2. Wydatki budżetu obejmują plan
wydatków bieżących na łączną kwotę 52 536 776,00
zł., w tym:
1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie 33 838 739,00, zł.
w
tym:
a)
na wynagrodzenia i składki od nich naliczane kwotę 23 101 943,00 zł.
b) wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań kwotę 10 736 796,00
zł.
2)
dotacje na zadania bieżące kwotę 4 730 350,00 zł.
a) na dotacje dla jednostek sektora
finansów publicznych w kwocie 2 577 487,00
zł. - zgodnie załącznikiem Nr 7 do
uchwały,
-dla
instytucji kultury kwotę 2 538 000,00
zł.
- przekazane gminie na zadania bieżące
realizowane na podstawie porozumień ( umów) między jednostkami samorządu terytorialnego kwotę 18 487,00
zł.
-
na pomoc finansową udzielaną
między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych
zadań bieżących kwotę 21 000,00 zł.
b) na dotacje dla jednostek spoza sektora
finansów publicznych w kwocie 2 152
863,00 zł.
-
zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały,
-
dla
niepublicznych placówek systemu oświaty kwotę 1 722 863,00 zł.
- na zadania realizowane na
podstawie art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie kwotę 330 000,00
zł.
-
na finansowanie
lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych kwotę
70 000,00 zł.
- dla
jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych kwotę 30 000,00
zł.
3) świadczenia
na rzecz osób fizycznych kwotę 10 966 203,00 zł.
4) wydatki
finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w
kwocie
1 481 484,00 zł.
5) na wydatki związane z obsługą
długu gminy kwotę 1 520 000,00
zł.
3.
Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych w kwocie 11 180 359,00 zł. - zgodnie z załącznikiem Nr 12 do
uchwały
z tego:
1) wydatki inwestycyjne
jednostek budżetowych – kwota 8 182 629,00
zł.
w tym: wydatki finansowane z
udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – kwota 7 168 566,00
zł.
2)
wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych – kwota 2 230 415,00
zł.
w tym: wydatki finansowane z udziałem środków
pochodzących z budżetu Unii Europejskiej – kwota 1 574 166,00
3) dotacje celowe na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu
terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i
zakupów inwestycyjnych – kwota 198 000,00 zł. – zgodnie z
załącznikiem Nr 7 do uchwały,
4) dotacje celowe przekazane do samorządu województwa na inwestycje i
zakupy inwestycyjne realizowane na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu
terytorialnego - kwota 19 315,00
zł. – zgodnie z załącznikiem Nr 7 do uchwały.
5)
dotacje celowe z budżetu na finansowanie
lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych
jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych – kwota 550 000,00
zł. – zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały.
§ 3
1. Deficyt budżetu w kwocie 1 888 232,00 zł. zostanie sfinansowany
przychodami pochodzącymi ze sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych
przez gminę oraz wolnymi środkami.
2. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu 6 505 000,00 zł. – zgodnie
z załącznikiem Nr 3 do Uchwały.
3. Ustala
się łączną kwotę rozchodów budżetu 4 616 768,00 zł. - zgodnie z załącznikiem Nr 3 do Uchwały.
§ 4
Tworzy się rezerwy:
1. ogólną w kwocie 65 000,00 zł.
2. celowe na realizację zadań własnych w kwocie 155 433,00 zł.
a) z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 140 000,00 zł.
b) z zakresu działania jednostek
pomocniczych w kwocie 15 433,00 zł.
§ 5
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu
administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie odrębnymi ustawami w kwocie 8 002 363,00
zł. - zgodnie z załącznikami Nr 4 i
5 do uchwały.
§ 6
Ustala się dochody i wydatki
związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień
między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 75 000,00 – zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały.
§ 7
Ustala się plan finansowy dochodów i
wydatków nimi finansowanych dla jednostek budżetowych prowadzących działalność
określoną w ustawie o systemie oświaty - zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.
§ 8
1. Ustala się dochody z tytułów
wymienionych w ustawie - Prawo Ochrony Środowiska oraz wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w
zakresie określonym w tej ustawie w kwocie 100 000,00.
2. Ustala się dochody uzyskane z
grzywien nałożonych za naruszenie przepisów ruchu drogowego ujawnione za pomocą
urządzeń rejestrujących w kwocie 1 400 000,00
oraz wydatki w kwocie 1 400 000,00
na finansowanie zadań, o których mowa w art. 20 d ustawy z dnia 21 marca 1985
roku o drogach publicznych.
§ 9
Ustala się dochody w kwocie 325 000,00 zł. z tytułu wydawania
zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań
określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych w kwocie 300 000,00
zł. i w gminnym programie
przeciwdziałania narkomanii w kwocie 25 000,00 zł.
§ 10
Wydatki budżetu na 2012 rok
obejmują :
- Wydatki jednostek pomocniczych gminy ( poza
funduszem sołeckim) na kwotę 138 895,00
– zgodnie z załącznikiem Nr 10 do Uchwały.
- Wydatki ze środków określonych w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 20 lutego 2009 roku
o funduszu sołeckim na kwotę 255 312,00 – zgodnie z
załącznikiem Nr 11 do Uchwały.
§ 11
Ustala się limit zobowiązań z
tytułu kredytu oraz emitowanych papierów wartościowych na:
1. pokrycie występującego w ciągu
roku przejściowego deficytu budżetu Miasta i Gminy Wschowa do kwoty 2 000 000,00 zł.,
2. finansowanie planowanego
deficytu budżetu Miasta i Gminy Wschowa do kwoty 1 483 232,00 zł.,
3. spłatę wcześniej zaciągniętych
zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych, kredytu i pożyczki do kwoty 4 616 768,00 zł.
2. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do:
1) zaciągania kredytu do kwoty 2 000 000,00 zł na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego
deficytu budżetu Miasta i Gminy Wschowa.
2) wystawienia weksla i podpisania deklaracji wekslowej
dotyczącego kredytu, o którym mowa
w pkt 1.
3) dokonywania zmian w budżecie polegających na
przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie:
wydatków na wynagrodzenia i składek od nich naliczanych oraz wydatków majątkowych.
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych
w innych bankach niż bank prowadzący obsługę bankową Gminy.
5 ) samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 3 000 000,00 zł.
3. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do przekazania w
drodze zarządzenia upoważnienia kierownikom jednostek budżetowych do
dokonywania przeniesień w planie wydatków jednostek w ramach tego samego
rozdziału klasyfikacji budżetowej z wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia i
składek od nich naliczanych oraz wydatków majątkowych.
4. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do przekazania w
drodze zarządzenia uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania
zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach
następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z
których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 12
Wykonanie uchwały powierza się
Burmistrzowi Miasta i Gminy Wschowa.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1
stycznia 2012 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa
Lubuskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Franciszek
Baśczyn

Data publikacji: 2012-02-07 12:37:35 (723 odsłon)
- Marcin Malanowski
tel. e-mail: [email protected]
Historia zmian |
Data zmiany |
Opis zmiany |
Osoba wprowadzająca zmiany |
2012-02-07 12:40:10 |
Dodano załącznik: dochody (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Zał±cznik_Nr_1_-_dochody[3089x1].pdf) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:40:35 |
Dodano załącznik: wydatki (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Zał±cznik_Nr_2_-_wydatki[3089x2].pdf) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:41:03 |
Dodano załącznik: dotacje na zadania zlecone (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Zał±cznik_Nr_4_-_dotacje_na_zadania_zlecone[3089x3].pdf) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:41:29 |
Dodano załącznik: wydatki na zadania zlecone (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Zał±cznik_Nr_5_-_wydatki_na_zadania_zlecone[3089x4].pdf) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:42:06 |
Dodano załącznik: wydatki majątkowe (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Zał±cznik_Nr_12_-_wydatki_maj±tkowe[3089x5].pdf) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:42:28 |
Dodano załącznik: przychody i rozchody (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Załącznik_Nr_3_-_przychody_i_rozchody[3089x6].xls) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:42:52 |
Dodano załącznik: dochody i wydatki powierzone (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Załącznik_Nr_6__-_dochody__i_wydatki__powierzone[3089x7].xls) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:43:22 |
Dodano załącznik: dotacje dla jedn. sektora fin. publ. (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Załącznik_Nr_7_-_dotacje_dla_jedn[3089x8].xls) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:43:46 |
Dodano załącznik: dotacje dla jedn. spoza sektora fin.publ. (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Załącznik_Nr_8_-_dotacje_dla_jedn[3089x9].xls) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:44:42 |
Dodano załącznik: rachunek dochodów oświatowych (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Załącznik_Nr_9_-_rachunek_dochod |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:45:04 |
Dodano załącznik: wydatki sołectw (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Załącznik_Nr_10_-_wydatki_sołectw[3089x11].xls) |
Marcin Malanowski |
2012-02-07 12:45:30 |
Dodano załącznik: fundusz sołecki (Uchwała_Nr_16,166,11_-_Załącznik_Nr_11__-_fundusz_sołecki[3089x12].xls) |
Marcin Malanowski |